Is glas ten allen tijde niet vloeistof doorlatend?

Een kennis beweert dat een glazen fles op termijn (1 jaar of zo) olijfolie doorlaat en dus zelfs ongeopend vet zal worden langs de buitenzijde! Klinkt héél ridicuul, maar ik kan het niet correct weerleggen! Hoe zit het juist?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Dat is niet de fles die lekt maar de capillaire werking van de afdichting. Je ziet dat bij oliën maar ook bij honing bijvoorbeeld
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het glas an sich, laat idd niets door, ook niet na 10tallen jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
broodje aap verhaal, of vervangt die kennis ook "ook elk jaar of zo" alle ruiten van zijn huis, dat is toch ook glas?

Toegevoegd na 6 uur:
o ja, kan er nog aan toevoegen dat alles, (als het in de keuken staat), vet aanvoelt na een jaar, heeft dan te maken met het "poetsregime"