Hoe kan het dat we al 70 jaar de zelfde raketten in de ruimte schieten?

9 maanden geleden
in: Techniek
LeonardN
9 maanden geleden
Wat bedoel je exact? Als iets werkt waarom zou je het dan veranderen? We fietsen ook al jaren op feitelijk dezelfde fiets. Niets mis mee. Vreemder zou het zijn als er al betere opties zijn, maar deze niet gebruikt worden.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 maanden geleden
De space shuttle was een behoorlijke innovatie. Helaas bleek het systeem complex, fragiel en duur. (Duurder dan de Russische wegwerp raketten in elk geval)

Antwoorden (1)

Omdat dat blijkbaar al 70 jaar goed en kosteneffectief werkt.
Als er een betere/goedkopere methode ontwikkeld wordt zal die snel zat worden ingezet.
Toegevoegd op 31 augustus 2023 12:33: tekst
9 maanden geleden
erotisi
9 maanden geleden
Zijn de raketten van space x al niet veel beter?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 maanden geleden
Ook SpaceX schiet van die 'sigaren' de lucht in. We zijn nog lang niet toe aan een zonnezeil, of een space elevator o.i.d.
JvS
8 maanden geleden
Ik wil daarmee zeggen, als ze in al die tijd onderdelen van een ruimteschip mee hadden gestuurd en in elkaar hadden gezet dan waren ze
nu verder geweest.
In plaats van jeeps om de maan zetten met een zandschepje of boortje.
In 70 jaar was dat best wel gelukt in plaats van ISS .
TurfGraver
8 maanden geleden
Ruimteschip? Verder naar wat?
erotisi
8 maanden geleden
Iss is toch een ruimteschip?
TurfGraver
8 maanden geleden
Precies erotisi. Die hebben ze over de jaren daar in elkaar gezet.