Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Telefoonkaarten, worden die gerecycled?

Ik heb een verzameling telefoonkaarten die weg mag. Kan ik die ergens aanbieden om te recyclen?
Het betreft een pvc kaartje met een chip daarop.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Techniek
984
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou ze eerder aanbieden op marktplaats, zijn genoeg verzamelaars van die dingen...

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

PVC is hard plastic en dat wordt tegenwoordig door veel gemeenten apart ingenomen in de gemeentelijke milieustraat. Daarbij gaat het meestal wel om grotere voorwerpen als tuinmeubels en emmers. Het ingezamelde plastic kan door recyclingbedrijven worden vermalen en de korrels worden weer als grondstof ingezet. In de bronnen vind je een voorbeeld van een recyclebedrijf en van een gemeente waar je hard plastic kunt aanbieden. Informeer bij jouw gemeente of je daar je telefoonkaarten kunt aanbieden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Misschien is de chip wel interessant.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik ken een gemeente waar ze in eigen beheer afgedankte computers demonteren. Misschien dat ze daar ook chips uit kaarten kunnen peuteren maar of dat lonend is?

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding