Op welke manieren kun je edelstenen polijsten?

Ik heb best een hoop edelstenen, waarvan de helft nog niet mooi glimt... Graag zou ik willen weten of dit ook met de hand kan, of met een Dremel...
In ieder geval zoek ik een meerdere manieren
Hoe deden ze het vroeger, toen er nog geen stroom was uitgevonden?
Is er een goede manier om dit te doen zonder dat je meteen veel geld moet neertellen voor een "tuimelaar"?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Techniek
2.5K

Antwoorden (1)

Je kunt stenen met de hand slijpen en polijsten met slijppoeder en polijstpoeder op een glasplaatje.
Wil je facetslijpen dan heb je meer geavanceerd gereedschap nodig.
Je zou dat ook bij een lapidaristenvereniging kunnen doen, als er eentje in je buurt is.