Nee bij het ontladen van een lood accu ontstaan geen gassen.
De reactie vergelijkingen aan de plus en min polen zie je in "Bron"

Aan de pluspool wordt uit lood en zwavelzuur loodsulfaat gevormd, en aan de minpool
wordt dat ook gevormd, uit loodoxide, sulfaationen en waterstof ionen
Je ziet dat geen waterstofgas vrij komt bij het ontladen.

Bij het laden werken de reacties de andere kant op en wordt aan de anode, uit waterstofionen en elektronen, waterstof gas gevormd .
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hallo Edraket,
Heel hartelijk dank voor je reactie. Ik heb nl een bootje met elektrische bbmotor en de accu's staan in de stuurconsole die gesloten is tijdens het varen/ontladen. Als ik thuis ga laden gaat de stuurconsole open en kan er genoeg frisse lucht bij, vandaar mijn vraag. Bedankt voor je moeite. Groet, Karel