Wat is een makkelijke, snelle manier om vanuit een fles (500ml) een hoeveelheid van 1 of 2 ml vloeistof te doseren?

Ik wil dagelijks 2ml vloeibare plantenvoeding aan mijn aquarium toevoegen. Het spul zit in een fles. Nu kan ik wel met een injectiespuitje of pipet 2ml afmeten, maar dat is voor iedere dag iets te veel werk. Ik zoek dus een systeem
(speciale dop?) waarmee ik bijvoorbeeld met één kneep of druk op de knop de juiste hoeveelheid doseer. Bestaat er zoiets?

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik zoek overigens geen elektronisch doseersysteem. Gewoon iets simpels/goedkoops.

Weet jij het antwoord?

/2500

Een theelepel = 2 ml

Vraag eens in een apotheek of er een dop bestaat waarop je dat spuitje kan aansluiten.

Ik weet wat je bedoeld,maar die zijn voor zo ver ik weet niet leeg te krijgen. Je zou dan een volle moeten kopen en deze leeg gooien zodat je het flesje kunt gebruiken na grondig schoongemaakt te hebben. Onderstaand flesje is te koop bij: http://www.bernardmotoren.nl/additieven/1056-wynns-lood-vervanger.html

rietjes, 1 keer bepalen hoeveel 2 ml is, toevoegen en weggooien. Overigens bestaan er ook 2 ml wegwerpipetten....voor als je het echt nauwkeurig wilt.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100