Wat betekent de notatie "Electrische aansluiting 3P-400V,25A"?

Ik bekijk het verbruik van een elektrisch apparaat om dit te vergelijken qua verbruik met andere. Dit doe ik om te bepalen wat voor mij de meest energiezuinige aanschaf kan zijn.
Nu zie ik dit staan, maar kan daar eigenlijk niet bepalen wat het verbruik in kwh is per uur of minuut bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 21 uur:
Is van een waterdoorstroomversneller.

Ik vroeg me ook af of dit een sterk vereenvoudigde versie is van zoiets als een fusion cooker. Zo'n kraan waarbij het kokend water al uit de kraan komt.

Ik kan de verbruikscijfers niet vinden om deze te vergelijken met een simpele waterkoker.
Het water is hier erg hard en elektrische apparaten gaan vrij snel kapot door veel kalk.
Dan is een waterkoker iets meer besparend afhankelijk van het gebruik.

Ja, en dat verbruik wilde ik nu met concrete cijfers berekenen en dat afzetten tegen de kosten.

De weergave van dat soort details moet toch ook worden weergegeven?
Ik krijg dus erg de indruk dat het is afgestemd op heel veel en voral snel.

Dat het industriële stroom is. Dat is heel goed mogelijk, want kokend water en zo. Dat moet beveiligd zijn. Zeker als het met water is. Ook gezien de hardheid van het water.

Toegevoegd na 22 uur:
En over het VERBRUIK. Ik denk dat een waterkoker net zo zuinig is als een quooker qua prijs.
Dat verdient zichzelf niet terug. Is design en puur luxe.
Maar een waterdoorstroomversneller is veel goedkoper en meer betaalbaar. Is ook op een douche aan te sluiten en boven een wastafel. Daar is het speciaal voor gemaakt.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Techniek
1K

Het beste antwoord

Dit is de aansluitwaarde. Dit geeft niet aan hoeveel het apparaat verbruikt, en of hij zuinig is.
Het geeft alleen aan dat hij 3 polig 400V kan opnemen, en dat de bedrading en de zekering daarop moet zijn voorbereid.

Qua aansluiting lijkt dit om een kookplaat te gaan.
Dan is bijvoorbeeld inductie zuiniger dan een ouderwetse kookplaat, maar de aansluitplaatjes voor beide zullen waarschijnlijk hetzelfde zijn. Een inductiekookplaat neemt evenveel stroom op maar is gewoon eerder klaar met koken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je hebt voor dit apparaat een drie-polige krachtsroom aansluiting nodig die met 25 ampère ia afgezekerd.

Toegevoegd na 3 minuten:
Moet natuurlijk krachtstroom zijn.....
9 jaar geleden
Reddie
9 jaar geleden
Was ik al in de supermarkt voor krachtsroom, maar ... ;-)
Het staat er al. 3 fase van 25 amp.

Het verbruik/opgenomen vermogen.
Is in kwh of in watt aangegenen.