Hoe groot moet het vermogen van een accu zijn om een waterkoker met verbruik van 2400 watt probleemloos te laten werken?

Ik heb belangstelling voor de techniek. Ik heb geen huiswerk. Wel problemen met een installatie. Probeer wat gerichte informatie te verzamelen voor een oplossing. Ik kan bijvoorbeeld niet probleemloos op alle plaatsen in mijn huis tegelijkertijd inschakelen. Dan knippert de ledlamp van 4 watt.

Toegevoegd na 4 minuten:
Ik weet niet hoe ik dat vermogen van een accu moet noemen.

Toegevoegd na 2 dagen:
Zoiets bijvoorbeeld: Is eentje uit een van de testen van consumentenbond.
http://www.elektrokoopjes.nl/philips-hd4670-waterkoker?channel_code=17&product_code=47689475&utm_campaign=Vergelijksite&utm_medium=cpc&utm_referer=kieskeurig&utm_source=kieskeurig

Toegevoegd na 2 dagen:
Test
http://www.consumentenbond.nl/test/woning-huishouden/keuken/waterkoker/philips/hd-4670

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
1.4K

Het beste antwoord

We missen nog een gegeven: Hoe lang moet de waterkoker werken?
Een standaard 24V accu van 100 Ah(20) is geschikt om 20 uur lang 5 Amp (120W) te leveren.
Van dit soort accu zouden we er dan 2400 : 120 = 20 nodig hebben.
Als de accu korte tijd zwaarder belast mag worden (die bestaan wel) en de waterkoker hoeft maar 5 minuten te werken, dan zijn 10 van die accu’s misschien voldoende.
Waarschijnlijk is de waterkoker voor 220V wisselstroom, dus dan is er een omvormer van 24V > 220V nodig, die nog zo’n 10% verlies zal veroorzaken. Dan heb je weer 11 van die accu’s nodig.
Maar de vraag is dus hoe zwaar je de accu’s voor korte duur mag belasten.
Als dat inderdaad 10A is, dan heb je 11 accu’s nodig van het type 24V 100Ah(20)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je die waterkoker met penlite's wil voeden heb je er heeeel veel nodig.
Dat geld kan je beter steken in de renovatie van je electrische installatie in je huis.
Want als de accu's leeg zijn moet je ze ook weer opladen, en dat zal dan denk ik ook weer problemen geven.