4-weeks programma cv-ketel (thermostaat) mogelijk?

Ik heb een Remeha Avanta 35C CW-5 ketel, met een i-sense kamerthermostaat.

Nu kan ik in die i-sense een weekprogramma instellen wat natuurlijk mooi werkt als je elke week van ma-vr werkt, maar zelf werk ik in ploegendienst, en mijn dienst dus elke week anders en dit is een blok van 4 weken wat zich telkens herhaald.

Nou zou ik dus heel graag een thermostaat willen hebben die ik (bijv via pc ofzo) in kan stellen voor een programma van 4 weken. Of bijv voor een jaar, als 4 weken een onmogelijk getal is.

Is dit op een of andere manier mogelijk???

Zelf ben ik goed met pc's en techniek dus moeilijkere oplossingen zijn ook welkom!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
1.8K

Het beste antwoord

Ik heb hier thuis een "intiligent stopcontact" (fritz!dect 200) die je met google agenda kan laten schakelen in combinatie met een fritzbox router.
Hoe dat moet ... geen idee.
Je PC hoeft hiervoor niet aan te staan.
Honeywell heeft thermostaten die je via wifi op je netwerk kan aansluiten, dus misschien moet je het zo'n soortige combinatie zoeken.

Misschien heb je hier iets aan, al zie ik deze thermostaten niet staan op de nederlandse website van Honeywell.
http://yourhome.honeywell.com/home/Products/Thermostats/7-Day-Programmable/SummaryList.htm

En anders even mailen met honeywell, heb dat 1 keer zelf gedaan en de volgende dag al antwoord.

Toegevoegd na 19 minuten:
Misschien eens zoeken naar een forum over home automation, je zal vast niet de enige zijn met dit "probleem"
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat kan, maar het is niet zo simpel.
J moet eerst een hardware interface kopen/maken dat je tussen je thermostaat (computer) en je ketel (computer) zet.
Dan moet je te weten zien te komen welke communicatie ze gebruiken.
En dan kun je het interfacr op je computer aansluiten.
En als je toch met je computer werkt, koop/maak dan een USB interface, waar je een temperatuursensor op een ingang aansluit. Vervolgens bedien zet je een relais op een uitgang waarme je de cv ketel bedient.
Nu schrijf je een computerprogramma met alles wat je maar wilt.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit is inderdaad niet zo simpel, ik bedoelde met mijn vraag meer of er bijv een thermostaat is die je moet koppelen aan je pc om het programma te wijzigen, dat dat geen probleem is. Maar zoals je omschrijft zou zelfs betekenen dat de pc dag en nacht aan moet staan begrijp ik? Dat is voor mij geen optie, beetje dure manier..
Reddie
10 jaar geleden
@buksie83, afhankelijk af je graag knutselt of dingen opzoekt (zie de prachtige opties van Gollem), ik heb het verbruik van mijn laptop gemeten, en dat is 0,66kWh per dag (ca. 8 cent). Niet echt kostbaar dus.
Verder bedacht ik de mogelijkheid van meerdere thermostaten, elk mat een eigen weekprogramma, waartussen je naar believen kunt omschakelen.
Succes.