Kun je in verschillende kleuren solderen?

Ik ben op zoek naar iets om andere kleuren te solderen. Is er soldeertin in verschillende kleuren? Of kun je doormiddel van chemicaliën het afgekoelde soldeertin een andere kleur geven?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
1.9K

Antwoorden (2)

Soldeertin is altijd metaal/zilvergrijs-achtig van kleur, Je kunt proberen de banen te lakken. Dit gebeurt in de industrie ook maar dan voor de hele printplaat.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je kunt volgens mij ook in een koper kleur solderen met een bepaalde legering maar het ligt ook aan de materialen die je wilt solderen
je kunt tegenwoordig ook voor veel soorten leidigen de zogenaamde knel-koppelingen verkrijgen zelfs voor kunststof leidingen