Waarom zijn er zo weinig auto's met dezelfde knipperlicht frequentie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

Allereerst is er speciale techniek voor nodig om lichten op een vaste frequentie te laten knipperen. Dat kost geld en aangezien het niet hoeft doet niemand dat. Zelfs 1 auto heeft nu nooit dezelfde frequentie. Als je s winters met je lichten aan en ruitenwissers etc aan bij een stoplicht staat, dan daalt de spanning op het elektrische circuit en zie je dat je koplampen iets minder fel gaan branden. Ook de knipperlichten gaan ietsje langzamer dan. Als je gas geeft draait de dynamo weer volop mee en gaat alles weer feller , en de ruitenwissers en de knipperlichten ook sneller.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat dat onnodig duur is te maken, de voorschriften daarvoor dat niet aangeven omdat dat niet nodig is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
Nou, zo duur is dat niet. Er zijn tal van horloges, klokken en wekkers die allemaal ongeveer dezelfd tijd aangeven. In al die klokken zit bijvoorbeeld gewoon dezelfde elektronische aandrijving, en de prijs wordt vrijwel geheel bepaald door het design.
Minnetje (sorry)
In de auto's zit een complete computer, en die kan de tijd bijhouden onafhankelijk van de voedingsspanning. Dus waarom niet tegelijk met de aansturing van de ontsteking, de brandstoftoevoer, en de binnenverlichting ook de aansturing van de knipperlichten en de ruitenwisser.
De auto's hebben zelfs al ingebouwde ABS, TomTom, parkeerradar, automatisch inparkeren etc.
Het besturen van de kipperlichten is echt een eitje. Ik denk dat de ontwerpers het nog nooit als een issue hebben gezien, en dus nooit met elkaar hebben overlegd welke frequentie ze gezamelijk zouden kiezen.
Reddie
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waarom zou je dit door de computer laten regelen als het met 1 simpel relais kan.. als er 1 ding op de computer stuk gaat dien je de hele computer te vervangen. Inderdaad wat RayHolland ook al zegt, het is onnodig duur.