Hoe kan je een Zibro Laser kachel zelf reinigen ?

Ik heb een Zibro Laser kachel en deze heeft te worden gereinigd, ik heb technische vaardigheden, alleen geen kennis om deze intern (brander, verbranding kamer, evt leidingen ) zelf schoon te maken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
43.1K

Antwoorden (1)

Volgens de producent hoef je een Zibro Laser kachel helemaal niet te reinigen als je de juiste brandstof gebruikt. De brander beschikt over een zelfreinigend vermogen.

ik citeer wat er op dit vlak te lezen staat op de site van Zibro:
"Als u de juiste brandstof gebruikt, is de storingsgevoeligheid ongekend laag, mede dankzij een uniek brandstoffilter en het zelfreinigend vermogen van de brander."

Via bijgevoegde link kan je deze informatie verifiëren.

Liefs en veel Succes ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Andre, Ja misschien lijkt 100 euro net iets teveel voor zo'n onderhoud
maar...
bedenk dat je veel slechter (duurder) af bent als je de job zelf slecht uitvoert en er daarna bijvoorbeeld een brand uitbreekt. Bedenk ook wat je uitspaart als de goed onderhouden kachel weer optimaal functioneert. Soms moeten we dat geld er aan durven te besteden en eens we dat dan gedaan hebben komt er vaak vanuit onverwachte hoek een financieel extraatje op ons af.
Zo ervaar ik dat de laatste tijd steeds vaker. Denk hier gewoon eens over na. Veel Succes ermee!