Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je een Zibro Laser kachel zelf reinigen ?

Ik heb een Zibro Laser kachel en deze heeft te worden gereinigd, ik heb technische vaardigheden, alleen geen kennis om deze intern (brander, verbranding kamer, evt leidingen ) zelf schoon te maken.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
43.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Volgens de producent hoef je een Zibro Laser kachel helemaal niet te reinigen als je de juiste brandstof gebruikt. De brander beschikt over een zelfreinigend vermogen.

ik citeer wat er op dit vlak te lezen staat op de site van Zibro:
"Als u de juiste brandstof gebruikt, is de storingsgevoeligheid ongekend laag, mede dankzij een uniek brandstoffilter en het zelfreinigend vermogen van de brander."

Via bijgevoegde link kan je deze informatie verifiëren.

Liefs en veel Succes ermee!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@Andre, Ja misschien lijkt 100 euro net iets teveel voor zo'n onderhoud
maar...
bedenk dat je veel slechter (duurder) af bent als je de job zelf slecht uitvoert en er daarna bijvoorbeeld een brand uitbreekt. Bedenk ook wat je uitspaart als de goed onderhouden kachel weer optimaal functioneert. Soms moeten we dat geld er aan durven te besteden en eens we dat dan gedaan hebben komt er vaak vanuit onverwachte hoek een financieel extraatje op ons af.
Zo ervaar ik dat de laatste tijd steeds vaker. Denk hier gewoon eens over na. Veel Succes ermee!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding