Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom worden veel rijstraten, dus niet de trottoirs, wel geasfalteerd? Liggen daar geen kabels e.d. in de grond?

Naar aanleiding van antwoorden op mijn eerdere vraag over waarom trottoirs niet worden geasfalteerd, vraag ik mij af waarom straten en wegen vaak wel worden geasfalteerd.

10 jaar geleden
in: Techniek
756

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Er ligt daar ook van alles onder. Riolen, electra etc. Als daar iets mee is zagen ze een stuk uit het asfalt en vullen het nadien weer op zodat je van die wat afwijkende vlakken ziet met naad. Het vervangen van riolen wordt normaliter gecombineerd met vernieuwing van het wegdek omda dat dan toch deels weg moet..
Asfalt blijft vlakker dan stenen, ook als er vaak auto's en zware vrachtwagens overheen zijn gereden. Klinkers / tegels kunnen lokaal wegzakken. Wielen op asfalt maken ook minder lawaai.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Kabels liggen bijna altijd onder stoep of in berm.
Oversteken uitgezonderd.
Dit i.v.m. kosten en bereikbaarheid.
Poet
10 jaar geleden
Heb je gelijk in maar in een beetje stad zijn er al snel héél erg veel kruisingen van leidingen en kabels onder de weg door.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding