Hoe kan ik regenwater laten verdampen?

Ik wil + / - 20 liter per dag kunnen verdampen voor huishoudelijk gebruik en daarbij geen energie ( gas of elektra ) verbruiken

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
1.1K
Ritsuka
10 jaar geleden
Alleen laten verdampen of ook weer opvangen?
Want wat heb je aan verdampt water?
Poet
10 jaar geleden
Misschien iets knutselen met zo'n zonnekoker en een zwarte pan / emmer...
http://www.solarwebsite.nl/2012/06/solar-cooker-gebruikt/

Antwoorden (2)

het verdampen van 1 kg water kost hoe dan ook 2256kJ. Als je daar geen elektriciteit of gas voor wil gebruiken, zal de warmte ten koste gaan van wat je in je huis aan warmte beschikbaar hebt, dus de temperatuur van je woonomgeving.

Verdampen gaat sneller bij een groter oppervlak. Het grootste oppervlak krijg je als het het vernevelt (dus heel fijn sproeien), maar dat kost weer extra energie.
Je kunt het in textiel doen, en dat in huis ophangen (net alsof je was droogt). Bijvoorbeeld handdoeken die je eerst in dit regenwater dompelt en dan ophangt.
10 jaar geleden
je zou het van te voren kunnen opwarmen met bv door thyleenbuis over het dak kunnen laten lopen maar om het in damp om te zetten zul je het verder zelf moeten bewerken. als je zuinig wil wonen is de enige optie zonnepanelen. zet het om in waterstof. sla dat op in een tank en laat daar een generator op lopen. is gevaarlijk maar een beetje proffesioneel klusser zal dat kunnen. waterstof is trouwens het makkelijkste gas mengsel om zelf thuis te maken