Wat is de vuistregel voor het bepalen van de inhoud van een buisleiding?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
1K

Antwoorden (2)

pi maal de straal in het kwadraat maal de lengte.

als de buis 2cm is en een lengte heeft van een meter zou je kunnen zeggen 3x1cm^2x1000cm=3000cm^3 = 3liter. (2cm geeft een straal van 1cm, in het kwadraat is dat 1cm^2, voor pi kan je 3 nemen als het om een vuistregel gaat).

Toegevoegd na 20 uur:
1 meter = 10 meter
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wel binnenwerks meten!
Bepaal eerst wat de vorm is van de buis, rond, vierkant, driehoek enz.
Dan bepaal je het oppervlak volgens de vorm, maal de lengte van de buis.
Robby BB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een buis of pijp is een hol, cilindrisch voorwerp, bestemd als constructie-element of om er vloeistoffen of gassen door te leiden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Alsof er geen vierkant buizen waar geen vloeistof door kan
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je bedoelt kokerprofiel. Vierkante buizen bestaan niet. Net zoals vierkante cirkels en kubus bollen niet bestaan. Er zijn wel bedrijven die het zo noemen, die zitten fout.