Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Handvat en mechanisme van fiets blijven niet op ingestelde stand staan. Wat te doen? zie foto

als ik in hogere versnelling zet gaat hij onder het fietsen weer terug in lage......

Toegevoegd na 8 minuten:
De versnelling gaat het om.

Thx

Toegevoegd na 2 dagen:
Ben er uit. Handvat open gemaakt. Blijkt schakeltje ( zie foto ) los te zitten in omhulsel.Nadat deze terug gezet is werkt de versnelling weer goed. Dank voor jullie aandacht.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Techniek
902

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het blokkeren in de gekozen versnelling gebeurt waarschijnlijk met behulp van een kogeltje en een veertje in het handvat.
Het kogeltje wordt door het veertje in een uitsparing gedrukt zodat het mechanisme in de gekozen stand blijft staan.
Waarschijnlijk hangt het kogeltje vast.
Kan ook dat het veertje gebroken is maar dat is minder waarschijnlijk.

Ik zou beginnen met nog niets te demonteren, maar siliconenolie in de openingen en sleuven van het handvat te spuiten. (zie bron)
Een paar dagen achter elkaar er olie in spuiten om de zaak inwendig gangbaar te maken.

Lukt het niet, dan het handvat openen, alles schoonmaken en smeren.
(Lees meer...)
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Oke gaan we doen. Thanks
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Uw uitleg heeft me aan het denken gezet en tot de vermelde oplossing gebracht. Dank u. Hierbij uw 10 punten voor uw antwoordt.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding