Hoe herken ik of een Rayban Wayfarer gepolariseerd is?

Welke codes staan aan de binnenkant? Is het logo voorop de lens anders?

Toegevoegd na 44 seconden:
Het gaat om de original versie.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

Het logo op het glas heeft een P achter de gebruikelijke Ray-Ban, of die P ook op de binnenkant van de brilveer moet staan durf ik niet met zekerheid te zeggen. Wel kun je het kleurnummer op de Ray-Ban site opzoeken. De kleur /58 geeft bijvoorbeeld aan dat het montuur zwart is en de glazen groen en gepolariseerd.

Als je een bril hebt waarvan je zeker weet dat deze gepolariseerd is, kun je het wel testen. Hou dan een van de glazen van de bril waarvan je het zeker weet, over de glazen van de bril die je wil testen. Je zal er dan gewoon doorheen kunnen kijken. Draai vervolgens 1 van de glazen. Kun je ineens niet meer door de bril heen kijken? Dan zijn beide brillen gepolariseerd. Let wel op dat dit alleen werkt als BEIDE brillen gepolariseerd zijn, je moet dus zeker weten dat 1 van de 2 in ieder geval gepolariseerd is.

Toegevoegd na 9 minuten:
ik zie dat ik in mijn bron heb verwezen naar de New Wayfarer ipv de Wayfarer Original, maar het verhaal blijft het zelfde