Hoe krimp je een metalen ring?

ik heb een metalen ring die iets te groot is, kan ik deze laten krimpen op een manier? Ik dacht zelf gewoon in de diepvries doen en dat het metaal dan inkrimpt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
12.7K

Antwoorden (3)

dit kan, maar dan is het niet voor altijd, omdat het metaal dan weer opwarmt.
ik zou graag willen weten waarvoor het is, want er zijn mogelijkheden die vooral nadelen hebben
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ring is iets te groot voor mijn vinger, hierdoor beweegt hij wat niet erg fijn zit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dan is het beter om iemand te vragen om er een stukje uit te halen
je kunt een ring kleiner maken door hem te vervormen, maar ik denk dat je dit niet wilt. enigste optie is dus kleiner laten maken
Maar wanneer het weer warm word zet deze weer uit. Als het een mooie ring is die veel voor je betekent kan je het beste naar de juwelier gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Om uw ring blijvend te krimpen moet er een stukje van tussen?
Om bv een ijzeren band over een karrewiel te schuiven, wordt deze band eerst opgewarmd waardoor hij uitzet, dan over het karrewiel geschoven en daarna afgekoeld waardoor hij rond het wiel spant.
Jij zou moeten afkoelen maar daarna zal hij weer uitzetten met het terug opwarmen
Ik weet nu niet waarom je deze ring wil laten krimpen, aar je zou eens kunnen proberen om de ring een beetje te torsen of bijeen te knijpen
Robby BB