welke krachten werken er op een tuibrug?

welke krachten werken er op een tuibrug en hoe reken ik ze uit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (1)

Op het gedeelte waar je op rijdt, werkt in principe alleen de zwaartekracht (en eventueel de zwaartekracht van hetgeen wat erop rijdt/staat.

Deze kracht wordt "opgeheven" door de kabels die vanaf de toren(s) omlaag hangen. De kracht wordt hierover eerlijk verdeelt, afhankelijk van de hoek waaronder deze staan. Hoe je deze precies uitrekent is niet eenvoudig, en vereist ook wat meer informatie.