Hoe kan het dat een spijkerbroek van binnen een andere kleur heeft dan de buitenkant?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
1.4K

Het beste antwoord

Bij de fabricatie van spijkerstof (denim) wordt één draad gekleurd en die wordt bij het weven in een zogenaamde 3-schachts keper als ketting (schering) gebruikt. De inslag is ongekleurd. Dus de donkere gekleurde draad komt aan de buitenkant te zitten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Omdat de stof van spijkerbroeken wordt geweven met een schering die indigo gekleurd is, terwijl de draden van de inslag wit zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In dit kort filmpje zie je hoe jeans gemaakt en gekleurd wordt.
http://www.youtube.com/watch?v=_KZWe0sYglc