Waarom staan de tralies van de kooien waarin mensen gaan duiken tussen de haaien, zo ver van elkaar af??

Af en toe zie ik filmpjes waarop te zien is hoe een witte haai met z'n halve kop door de tralies hapt van de kooi waarin een duiker onder water zit te filmen...
Dan vraag ik me af; hoe kan dat, waarom wordt dat risico genomen? Waarom maken ze de afstand tussen de tralies van zulke kooien niet iets kleiner? Is het zodat er dan beter gefilmd kan worden of heeft het een andere reden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (1)

1. Het kan zo veel beter gefilmd worden
2. Zo lokt het de haai minder uit, en je valt minder op
3. Het lukt de haai toch niet om er doorheen te komen
4. Kleine visjes kunnen er gewoon door, waardoor ze geen omweg hoeven te begaan.
5. Je hebt meer het gevoel dat je echt zonder bescherming in de zee zit.
5 redenen, en er zijn er vast nog veel meer te vinden ;d