Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat betekend BEA?

In een verpleeghuis staat een BEA Dat is een tiltoestel om mensen uit bed te tillen. mooie uitvinding, maar waar waarom wordt dit een BEA genoemd, waar staan de letters voor?en wie is de uitvinder hiervan?Toen ik dit aan een dienstdoende verpleegster vroeg, is ze gelijk aan het googelen gegaan, maar was niet te vinden.wel het apparaat zelf, maar geen informatie hierover.Het zou gewoon leuk zijn te weten.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
4.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

BEA is gewoon een merknaam want je hebt er niet alleen tiltoestellen van maar ook wcbrillen, kniesteunen, toiletemmers en ondersteken.

Toegevoegd na 1 minuut:
De fabrikant is United Care: http://www.unitedcare.nl/Bea/58/1/

Toegevoegd na 28 minuten:
Ik bedoel dus dat het een verzonnen naam is en geen afkorting ergens van. Je hebt ook een Betty tilding maar Bea wordt dus ook voor andere zaken gebruikt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De BEA wordt volgens mij alleen voor de specifieke opstaphulp gebruikt, die andere hulpmiddelen hebben alle verschillende namen.

Andere antwoorden (1)

Leuk, zo kom je nog eens wat tegen op het internet. Ondanks dat het al 3 jaar geleden is dat deze vraag gesteld is, hoop ik hem te mogen beantwoorden :-)...

Bea staat voor Bewegen en Activeren, is een opstahulp en met name geschikt voor zorgvragers die nog wel de mogelijkheid hebben zelfstandig te kunnen gaan staan, maar moeite hebben met lopen of het maken van een transfer. Met behulp van de Bea kan de zorgvrager naar iedere gewenste plaats worden gereden.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding