Hoe werkt een "simpele" plug 'n' play stopcontact energie-bespaarder?

En bespaart het daadwerkelijk?

http://www.ebay.nl/itm/90-250V-18KW-Power-Energy-Saver-Electricity-Save-up-to-35-US-UK-EU-Plug-Play-/271049149201?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item84bd481797#ht_4828wt_1070

Toegevoegd na 42 minuten:
Misschien slaat het pieken op?

Toegevoegd na 44 minuten:
"The electricity saving device saves and reduces energy by stabilizing the voltage which in turn results in reductions in peak power demand and less waste of low efficient power. The low efficient power is consequently stored and recycled by the unit." - http://www.ebay.nl/itm/Power-Saving-Energy-Saver-Electricity-Save-Box-Device-/130613557552?pt=LH_DefaultDomain_0&var=&hash=item6420706fb2#ht_5533wt_1070

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek
1.2K

Het beste antwoord

kort antwoord: Niet.

dit is onzin zou ik mijn geld niet aan besteden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dacht ik wel; maar waarom niet?
Wat is de theorie erachter en hoe werkt de praktijk uit?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
de spec's zijn niet echt duidelijk, maar ik denk dat ze het hebben over power factor correction:
http://en.wikipedia.org/wiki/Power_factor
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet nodig in huis; alleen bij een energiecentrale is wat ik uit alles opmaak =P

Andere antwoorden (1)

Hoe kan u hier mee besparen ? ? ? Wat doet dat ding ? ? ?

Er is geen enkele beschrijving te vinden.

$ 5 = +/- € 7, dat op zich is 7 : 0,15 = 46 kWh per jaar ! ! !

Iets in het stopkontakt steken om energie te sparen, ik weet niet goed hoor !

Toegevoegd na 43 minuten:
Sorry, maar $ 5 is maar +/- € 3,8.
€ 0,15 is de gemiddelde prijs per kWh.
Dus 3,8 : 0,15 = 25 kWh per jaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waar haal je die $5, €7 en 46kwh per jaar vandaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ah xD
Dus je maakt een berekening wat het apparaat kost in kilowattuur??
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De beschrijving staat in de link maar is mij geheel onduidelijk; vandaar mijn vraagstelling ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die ZOU de pieken in het net niet doorgeven maar opslaan om die nadien terug af te geven.
Ik weet één ding St-Niklaas is op 6 December.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En de mijne ;)