waarom hebben papieren zakdoekjes meerdere lagen?

Ik snap niet waarom papieren zakdoekjes niet gewoon uit 1 laag bestaan kan iemand me dat uitleggen??

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Techniek

Het beste antwoord

Omdat meerder laagjes het vocht beter absorberen. Neem maar 1 velletje zakdoek, dat snuit voor geen meter. Neem eens een stuk karton met dezelfde dikte van een heel zakdoekje: dat absorbeert ook voor geen meter. Bovendien kan je het niet vouwen, en om met een plaat karton onder je arm te gaan lopen als je verkouden bent... Die laagjes op elkaar zoregn voor absobtie en vouwbaarheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat 4 dunne velletjes soepeler zijn dan 1 dikker vel, zoals een papieren handdoeken. Het is het optimum tussen absorptie en zo dun mogelijk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Precies! +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
super bedankt

Andere antwoorden (2)

Omdat die tissuevelletjes veel te dun zijn om meer dan een heel klein beetje vocht op te nemen. Daarom moet je minstens 3 en bij voorkeur 4 laagjes hebben om er prettig in te kunnen snuiten.
11 jaar geleden
Meerdere vellen zorgen voor stevigheid ook wanneer deze nat zijn. Dus breekt niet na snuiten