Welke techniek wordt ervoor gebruikt om vanuit het ruimtestation ISS te kunnen internetten?

Andre Kuipers zit veel te twitteren en foto's te flickr'en, dus ik ben nu wel benieuwd welke techniek ze nou gebruiken om op internet te kunnen vanuit het ISS? En met welke snelheid (upstream/downstream).

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met een kabeltje :-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
rot op....

Antwoorden (2)

Vanaf de jaren vijftig draaien er satellieten om de Aarde. Daarmee wordt contact onderhouden.
Het ISS is ook een satelliet, dus men zal precies dezelfde systemen gebruiken.
Internet kan via kabel of straalverbinding door provider geleverd worden; dus het zit er dik in, dat de NASA zelf een provider is, en is aangekoppeld aan het internet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Men zet een draadloos netwerk op waarmee gecommuniceerd wordt met de IIS. Internet is daar een onderdeel van net zoals bellen en het doorsturen van gegevens over de ISS en metingen die de astronauten doen. Net zoals mensen op hun werk zitten te internetten, maar ook bellen en computers bedienen via hetzelfde netwerk.