werken die dingen van spy gear enzo echt perfect ???

bijvoorbeeld de security scanner als je iemand scant kan je dat gepiep dan echt horen en bijvoorbeeld de afluister apparaat van spynet zie link https://www.bartsmit.com/nl_BE/458381-spynet-bionic-ear werken deze speelgoed spionage dingen echt goed of is het gewoon voor de lol gemaakt want als het speelgoed is heb ik echt geen idee of deze dingen echt werken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (1)

Die security scanner zou best eens een beetje kunnen werken. Er is niet zoveel techniek voor nodig, om zo'n apparaatje voor een euro of 30 (?) te maken.

Maar dat afluisterapparaat zal zeker niet werken. Misschien zal dat ding op een raam of deur het geluid een beetje versterken, maar houd er rekening mee dat ook bijgeluiden worden versterkt, en dan hoor je nog niks.

Als zo'n ding echt door muren heen zou werken, en je zou daarmee je buren perfect kunnen afluisteren, dan is het simpel: Bart Smit zou zo'n ding dan helemaal niet verkopen, of er zou een rel ontstaan. Iedereen heeft namelijk recht op privacy, ook als je in een flat woont.

Voor beide apparaatjes geldt: ga naar Bart Smit en vraag om uitleg wat die spullen precies kunnen. En maak de afspraak dat als het niet klopt wat zij voorspellen, je de boel terug mag brengen. De kans is groot dat ze je bij Bart Smit vertellen, dat dit gewoon speelgoed is, en niet echt goed werkt.