Hoe werkt deze mobiel telefoon batterij oplader ?

Je kan hem in de horeca vinden . Het merk is DoQo. Je haalt je batterij uit je mobiele telefoon , doet hem in één van de twee vakjes , gooit 1€ in de machine en wacht 20 minuten . Het apparaat laadt je batterij dan op , volgens mij zonder dat je de batterij ergens aan moet bevestigen.
http://www.doqo.eu/ChargR.html

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek

Antwoorden (1)

Het apparaat gaat er van uit dat het altijd een accu is voor 3,6 tot 3,7 volt, dat is ook de spanning van de meeste telefoon accu's
Dus het is gewoon een lader voor standaard accu's
Die hebben vaak ook de contactpuntjes op standaard plekken. Dus als je de accu in een vakje legt, maakt hij elektrisch contact en wordt er geladen.

Hij schijnt het ook maar 20 min te doen, bij een max laadstroom van 100 mA.
Daarmee kan hij nooit een accu stuk maken.