klopt het dat de VS alle rechten van alle satellietbeelden in beheer heeft?

en op deze manier bepaald wat wij wel en niet te zien krijgen.

PS ik heb het natuurlijk niet over satellietbeelden ten behoeve van het weerbericht.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
alle gps satellieten zijn oorspronkelijk gebruikt en ontwikkeld voor het amerikaanse leger.
dus onze tomtom rijd via het amerikaanse leger ! Bronnen:
- ooit eens ergens gehoord

Antwoorden (3)

vast niet, ze denken/zeggen het misschien wel. maar rusland zal ook wel genoeg hebben..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar is dit op gebaseerd?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik gok op gezond verstand en een goede algemene ontwikkeling!
Nee dat is onjuist, volgens dit stuk op Wikipedia hebben meer dan 50 landen hun eigen satellieten de ruimte ingeschoten. Daar heeft de V.S. niets mee te maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nou nee ik denk dat niet ieder land zijn eigen satelliet heeft. anders zou je elke avond een satelliet zien en wij bijna dood gaan van de straling.
en ja Amerika zal vast een satelliet hebben waarmee ze zo ver kunne inzoemen dat ze jou nog uit je neus zien eten.