Hoeveel kost een generator met variabel toerental?

Een windmolen heeft een generator die werkt met een variabel toerental. In de situatie die ik bedoel wordt er circa 150 kW worden opgewekt. Wat is ongeveer de prijs van zo'n generator?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik bedoel hierbij NIET de prijs van een windmolen. Die is uiteraard veel duurder. Ik zoek alleen een schatting van de prijs van een generator met variabel toerental, waarbij de generator circa 150 kW opwekt.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Techniek
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Zal erg afhangen van de preciese specificaties (spanning, kwaliteit van lageringen toerenbereik enzovoorts, maar ik denk al snel aan tenminste tienduizend euro.

Antwoorden (2)

Daar is geen zinnig woord over te zeggen en zal je gewoon moeten uitzoeken op "google op het begrip "Windmolenpark.Een windmolenpark levert een x aantal Megawatt(1 megawatt= 1000 kilowatt).Dan kijk je uit hoeveel windmolens het bestaat en deel je door het totale vermogen.Vervolgens deel je de prijs die het gekost heeft door het aantal windmolens.Op die manier kan je een globale schatting maken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoel hierbij NIET de prijs van een windmolen. Die is uiteraard veel duurder. Ik zoek alleen een schatting van de prijs van een generator met variabel toerental, waarbij de generator circa 150 kW opwekt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
O.Dan is het een kwestie van :
Wat kost 1 kilowatt electra(prijs X 150.)
De KW prijs is wel op te zoeken bij de diverse leveranciers
En zo kan je precies uitrekenen wat die windmolen per uur opbrengt.
denk dan aan bedragen rond 23.000 -24.000 eur nieuwprijs voor een 155KW generator