Over de kosten van het energieverbruik van Thialf wordt nogal geheimzinnig gedaan. Wel valt overal te lezen dat het ijsstadion als grootverbruiker wordt gezien. Het is me uiteindelijk gelukt om de kosten voor 2007/2008 boven tafel te krijgen. In dat seizoen bedroegen de energiekosten ruim 1 miljoen Euro (zie genoemde bron hieronder, pagina 45). In het nieuwe stadion dat men voor ogen heeft wil men het verbuik met 30% terugbrengen naar ruim 700.000 Euro per jaar.

Bron : http://www.heerenveen.nl/dsresource?type=pdf&objectid=hveenint:2475&versionid=&subobjectname=