Als je het aan het einde van de maand geld over hebt gaat dit op aan uit eten gaan of andere vormen van eten?
13 jaar geleden
Wat verdient u per maand, hoeveel besteed u gemiddeld aan eten e.d.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
"Speelt kiloprijs een grote of een kleine rol in de beslissing welk soort vlees/vleesvervangers u koopt voor de avondmaaltijd?"

Gecombineerd met:

"Welke soorten vlees/vleesvervangers koopt u vaak voor de avondmaaltijd?" (Vervolgens een rijtje met soorten vlees en vleesvervangers met daarna een schaal van 'zeer regelmatig' tot 'bijna nooit'.

Speklapjes en varkensgehakt zijn goedkoper dan biefstukjes en mager rundergehakt. En een stuk vetter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien is het wijs om de vragen half open te maken en te linken aan mate van sociale welvaart van de ondervraagde. Zoals de eerder gegeven vraag over kiloprijzen, het is bekend dat mensen met een lagere economische welvaart ongezonder, goedkoper en tot op zekere hoogte ook meer eten.

Vragen zoals;

Heeft u genoeg geld om gezond eten te kopen voor u en uw familie?
a. Ja
b. Nee
c. Anders, namelijk;

of:

Heeft u het idee dat uw financiële situatie toereikend is voor een gezond leven?

Je moet natuurlijk wel rekening houden met de achtergrond van je kandidaten, en de definitie van welvarend en minder welvarend vinden. Ik denk dat je ook een bron moet hebben waarop je kan terug vallen indien nodig?

In de docu, Food Inc. wordt het socialeeconomisch aspect is vergelijking gesteld. Dit gaat alleen wel over de US.

Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Stel je krijgt 100 euro. Hoeveel geld zou je hiervan besteden aan de aanschaf van eten?
Antwoord in bedragen of percentages. Eventueel nog andere vragen (om te controleren) mbt andere uitgaven.