een beter mens?

de amerikanen gooien nog wel is met deze uitspraak. im a better person for it... you make me a better person. helping the blind made me a better person... etc etc. maar je bent wie je bent, beter kan je niet worden. het enige wat je kan doen is andere keuzes maken en ander potentieel (wat er dus al was) benutten. is de gegeven uitspraak over jezelf een leugen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, het is geen leugen. Het klopt wat ze zeggen, je moet alleen de context pakken waarin ze het bedoelen. "A better person" wordt niet bedoeld in de zin van goed, beter, best. Maar de levenslessen die je aangereikt krijgt kunnen inhouden dat je meer ervaring, meer kennis, meer keuzemogelijkheden, meer voorstellingsvermogen, meer compassie, etc., tot je kan nemen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Nee. Je kan genoeg dingen doen die je een beter mens maken: stoppen met roken/drugs, minder vet eten etc.

Zo voel je jezelf een beter mens, maar in de ogen van andere mensen zal je altijd wel dezelfde persoon blijven.