Wat heeft degeneratie te maken met overbevolking?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bedoelt ge degeneratie van de mens ?
Of van de natuur en aarde ?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik bedoel eigenlijk van allebei. Door overbevolking gaat het steeds slechter met de aarde, wij gebruiken elk bereikbaar plekje.
Maar omdat mensen zich steeds weer opnieuw voortplanten, vraag ik me af of onze dna ook steeds verder degenereert. Dat zou dan ook een oorzaak kunnen zijn van ziektes die steeds vaker voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je haalt een hoop onzin door elkaar.
1ste zin: de economische verhoudingen zijn daarvan de oorzaak
2de zin: waarom zou dat?

Het beste antwoord

Ik kan me bedenken dat in een overbevolkte maatschappij
men een bio industrie aanlegt waarbij de dieren niet meer in hun natuurlijke habitat leven en degenereren. Zo smaakt een kip uit het wild veel beter dan een kip in gevangenschap. Dat is al een eerste teken van degeneratie. Maar voor de mens is het net zo vervelend want we ontwikkelen fastfood voor de snelle hap in onze snelle maatschappij en we moeten hard werken en stress ondervinden om te kunnen concurreren met onze medemens. Dit veroorzaakt depressiviteit, hart en vaatziekten en ook wel de welvaartsziekten genoemd. Zeker een begin van degeneratie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Met degeneratie wordt achteruitgang bedoelt, waarbij bepaalde eigenschappen verloren gaan. Voorbeelden hiervan zijn:

Reptielen:
De zeer kleine pootjes van skinken, hagedissen die door zand kunnen 'zwemmen' en daardoor kleinere pootjes nodig hebben. De meeste slangen hebben hun poten totaal verloren, hoewel de plekken waar ooit de poten gezeten hebben nog steeds te herkennen zijn. Bij pythons en boa's zijn er nog rudimentaire achterpoten aanwezig.

Vogels:
Struisvogels hebben zich ontwikkeld tot zware loopvogels: hun poten zijn sterk ontwikkeld, waardoor ze meer dan 60 km per uur kunnen rennen, maar vliegen is onmogelijk en hun vleugels zijn sterk gedegenereerd. Een andere theorie over de vreemde vorm van struisvogels is overigens dat ze neoteen zijn.

Mensen:
Een rudimentair orgaan van de mens is het wormvormig aanhangsel, het kleine, wormvormige einde van de blindedarm. Dit diende ooit als 'verteeroven' voor cellulose, maar doordat de mens niet langer grassen en bladeren eet, zoals zijn voorgangers deden, werd het aanhangsel geleidelijk aan steeds kleiner. Of we hier werkelijk van rudimentair kunnen spreken wordt betwist. De blindedarm draagt bij aan een goede stofwisseling en afweer.

Door degeneratie kan een soort beter aangepast worden op zijn omstandigheden en hierdoor kan de soort beter overleven. Dat kán leiden tot overbevolking, en dan is dat wat het met elkaar te maken heeft.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik ben het niet helemaal met je eens. In geval van een parasiet bv, die eerst over meerdere ledematen beschikt, zich dan vestigt ergens in een gastheer, en dan die ledematen die niet meer nodig zijn verliest... kun je niet van degeneratie spreken, maar van verdere toespitsing op zijn plaats, in zijn niche.
Niets.
Ik ga dat niet bewijzen, omdat jij jouw stelling maar eens moet zien te bewijzen. In kort heeft degeneratie te maken met een paar ouders en overbevolking te maken met een land en zijn bewoners.