Sommige mensen zeggen dat ze met dieren kunnen praten/communiseren. kan dit? Denk ook aan b.v. een dierentolk.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Dit zijn altijd moeilijke onderwerpen voor g.v.
De meningen gaan van totaal onmogelijk tot goed mogelijk.
Het is niet te bewijzen, het is ook niet praten, maar eerder voelen bij het dier en dat naar eigen inzicht vertalen.
Maar zelfs dit, ziet er belachelijk uit als ik het terug lees.
Toch wil ik graag hier een voorbeeld geven, maakt me niet uit welke reacties ik krijg.

Het hondje van de buren was al 3 maanden ziek, moest regelmatig kotsen, at slecht en was broodmager geworden.
Het vermoeden was dat hij een steen ingeslikt had en die nu in zijn maag zat.
Op een verjaardag zat ik daar en ineens zat hij voor me en keek me strak aan, hij verstarde helemaal en bleef me strak aankijken terwijl er een kamer vol visite was en erg druk.
De hond bleef me strak aan kijken, ik vroeg hem, "wat is er"? gewoon een vraag uit gewoonte, die je zo vaak stelt aan een hond.
Toen was er ineens heel duidelijk "HELP ME ".
Toen opnieuw "HELP ME".
De hond ging tegen me aan staan, wat hij nooit doet, hij bleef staan en ik hield hem vast, mijn handen gingen tintelen en vol verbazing keek ik naar de hond, die zich heel vreemd gedroeg.
De dag er na, kwam de eigenaar van de hond naar me toe en vroeg "heb jij wat met mijn hond gedaan gisteren? ".
Ik vertelde dat ik hem vast had gehouden omdat ik meende dat hij dat vroeg.
Hij bedankte me en vertelde dat de hond beter was en alles om hem heen opvrat, ook het kattenvoer en dat hij niet meer kotste, hij was weer de oude hond en zeer levendig, een maand later was hij weer op gewicht.
Voor mij heeft deze hond gepraat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mooi verhaal. Voor mij een zoveelste bevestiging van mijn eigen gevoel over dit onderwerp. +.

Andere antwoorden (7)

Veel mensen kunnen dat, maar je moet niet direct denken aan praten zoals mensen dat met elkaar doen.
Het is een vorm van communicatie via gedachten overbrengen over en weer.

Het is zelfs mogelijk bij planten:
Er is een onderzoek gedaan, waarbij afgeknipte plantenbladeren dienden als materiaal:
De bladeren werden exact hetzelfde behandeld: Zelfde licht, zelfde schaaltje, zelfde ruimte. Tegen een deel van de bladeren werd elke dag op vaste tijden 'gepraat' (door mensen die dat zintuig bezitten).
Resultaat: Na 6 weken waren de gewone bladeren niet volkomen verdord. De bladeren waarmee 'gecommuniceerd' was, waren gewoon groen en sappig, alsof ze zo van de plant waren geknipt.

Ik vraag me wel eens af waarom het verdikke altijd weer zo is dat mijn kat de zoek is, wanneer we naar de dierenarts moeten. Dan is meneer in geen velden of wegen te bekennen. Blijkbaar heeft hij mijn gedachten haarfijn opgepikt.

Kortom: Gedachtenoverbrenging is een zintuig dat (nog maar) enkele mensen machtig is. Ik denk dat de dieren daar veel bedrevener in zijn, alleen beseffen wij dat niet.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Dit is volstrekt onmogelijk.

Dieren, neem maar bijvoorbeeld een hond is een ander soort dan de mens (biologisch gesproken wat betreft ''soort'')

Verschillende soorten kunnen onmogelijk met elkaar communiceren. Hun gedrag is ook volstrekt afwijkend van elkaar. Neem maar bijvoorbeeld die ontsnapte gorilla een poos geleden. Die de vrouw zat ook te lachen naar de Gorilla, alleen zo'n gezicht naar een Gorilla trekken betekend voor hem iets uitdagends in tegenstelling tot de vrouw, zij wou alleen maar wat lol hebben.

Later was de gorilla ontsnapt en vechte met de vrouw. Bij de mensen zou een houding met je handen omhoog en een stapje achteruit betekenen dat je het opgeeft en je gewonnen geeft. De Gorilla gaat echter door tot ze op de grond ligt en blijft liggen. Als zij gewoon op de grond bleef dacht de Gorilla dat ze zich opgaf. Alleen doordat de vrouw alsmaar weg probeerde te rennen ging de gorilla maar door met vechten tot ze uiteindelijk bewusteloos werd/flauw viel en niet meer kon opstaan. Dit op de grond blijven liggen was voor de gorilla een teken dat ze zich gewonnen gaf.

Dus hierbij leer je twee dingen.

1. Het is onmogelijk tussen twee verschillende soorten te communiceren. De vrouw wou was onduidelijk voor de gorilla.

2. Mocht je ooit bedrijgt zijn door een Gorilla ga op de grond liggen en blijf. Dan geef je je over.

*het kan zijn dat er hier iets afwijkt van de waar gebeurde geschiedenis, ik weet niet alles zo uit m'n hoofd, maar dit maakt zo wel mijn antwoord duidelijk.

Toegevoegd na 39 seconden:
*Fysiek gesproken dan. Dan heb ik het dus alleen over directe communicatie zoals praten en gebaren maken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik heb zeker het gevoel dat ik communiceer met mijn vijf katten, door onze interactie, door ze te obseveren zie ik wat ze voelen en wat ze willen.
door ervaring en opleiding ben ik prima in staat katten te "lezen", ook andermans katten.

maar waar jij op doelt, een soort telepatisch contact, de gedachten (voor zover aanwezig :)), de gevoelens van de kat lezen, desnoods van een foto, nee dat bestaat niet.
tussen mensen is dit al niet mogelijk, laat staan tussen verschillende soorten zoals kat en mens.

ik snap de charme van het idee.
we houden zo veel van onze dieren, wat zouden we ze graag doorgronden, weten wat ze denken :)
maar helaas.

dit soort vragen vermijd ik eigenlijk altijd, maar omdat het om dieren gaat, die me zeer aan het hart gaan, wil ik toch graag mijn visie geven.
de minnen neem ik er maar bij ;)
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee rieneke, je zult niet veel minnen krijgen voor je eerlijke antwoord en wat jij onbewust doet met je katten doe ik bewust met dieren en mensen, er is geen enkel verschil, het is de liefde die je stuurt en je in staat stelt de dieren te begrijpen (verstaan).
Andermans katten "lezen"is precies het zelfde als telepatisch contact, het is de liefde voor het dier die het mogelijk maakt.
Bedankt voor je eerlijke antwoord over dit onderwerp, dat je normaal vermijdt.
+1
Rieneke1
13 jaar geleden
dank je ed :)
ik begrijp alleen niet wat je bedoelt als je zegt dat ik onbewust met m'n katten contact heb.
veel van wat ik weet heb ik geleerd in de opleiding tot kattengedragsdeskundige, dus ik ben juist heel bewust met hun en hun gedrag bezig, ik weet waar het vandaan komt, en hoe er op te reageren.
en een kat lezen is naar mijn idee iets totaal anders dan telepatisch contact.
ik lees een kat zonder probleem, omdat ik weet wat de lichaamstaal van een kat is, en hoe die te diuden.
dat heeft niets met telepathie te maken.
sorry :s
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja rieneke, natuurlijk zegt de vacht van een kat heel veel, de houding, de manier van staan enz.
Maar ik weet zeker dat jij meer"ziet" zo op je gevoel dingen zegt die je niet zo maar kan zien, let er maar eens op, dingen waarnemen op je gevoel, heel normaal, heel paranormaal.
Heel gewoon, ieder dier kan het, ieder mens ook.
Er zijn verschillende apen die gebarentaal hebben geleerd, of een andere manier van communiceren, bijv. door het aanwijzen van lexigrammen. Bekende voorbeelden hiervan zijn Kanzi (een bonobo of dwergchimpansee) en Koko (een gorilla). Hierdoor kunnen ze communiceren met mensen om hen heen. Ook hebben apen zoals Kanzi gesproken mensentaal leren begrijpen. Kanzi begrijpt ongeveer 3000 Engelse woorden en kan ook zinnen begrijpen die met deze woorden worden gevormd (ook als hij ze nog niet eerder in een bepaalde combinatie heeft gehoord).

Persoonlijk heb ik ervaringen met een kat. Die kat was net een klein kind dat niet zonder je kan en je overal achterna loopt. Ik zat ooit eens behoorlijk ziek te wezen op het toilet en die kat zat voor de deur te zeuren dat ze erin wou. Daar had ik echt geen zin in. Ik concentreerde mij in gedachten op haar en stelde me voor dat ik haar aaide en geruststelde dat ik er straks wel weer zou zijn. De kat hield op met zeuren en wachtte netjes op me. Dat is me later ook nog wel eens gelukt. Zo heb ik nog wel meer voorbeelden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Goed zo, Widar, je bent goed bezig, heb er vertrouwen in dat je het kan.
+1
Ja, dat kan inderdaad. De dieren schijnen ons wel degelijk te kunnen verstaan. Maar de meeste mensen verstaan de dieren niet. Sommige mensen kunnen het dier verstaan omdat ze hun gedachten kunnen opvangen en horen. In tekst vertaald.
Maar als je heel goed observeert dan kun je ook zien wat een dier wil zeggen of doen. Groetjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ieder mens kan tegen dieren praten,dat is geen probleem. Maar met ze praten, impliceert dat ze antwoord geven en dan bedoel ik geen aangeleerde trucjes. Sommige dieren mogen dan wel intelligent lijken (b.v. dolfijnen) ze zijn niet in staat echt met mensen te communiceren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Natuurlijk kan dat, dieren staan hoger dan mensen, dus als je als tegen een duitser, amerikaan, of je buurman kan communiseren dan kun je dat ook met dieren, en voornamelijk katten!!! Je hebt er speciale boeken voor ik heb er een en dat heet het katten orakel. Dat is net zo'n hulpmiddel als tarot kaarten, en voor de duitser, amerikaan en je buurman hebben ze ook woordenboeken voor in alle talen.