Sommige mensen zeggen dat ze met dieren kunnen praten/communiseren. kan dit? Denk ook aan b.v. een dierentolk.

Weet jij het antwoord?

/2500

Nee. Dit is volstrekt onmogelijk. Dieren, neem maar bijvoorbeeld een hond is een ander soort dan de mens (biologisch gesproken wat betreft ''soort'') Verschillende soorten kunnen onmogelijk met elkaar communiceren. Hun gedrag is ook volstrekt afwijkend van elkaar. Neem maar bijvoorbeeld die ontsnapte gorilla een poos geleden. Die de vrouw zat ook te lachen naar de Gorilla, alleen zo'n gezicht naar een Gorilla trekken betekend voor hem iets uitdagends in tegenstelling tot de vrouw, zij wou alleen maar wat lol hebben. Later was de gorilla ontsnapt en vechte met de vrouw. Bij de mensen zou een houding met je handen omhoog en een stapje achteruit betekenen dat je het opgeeft en je gewonnen geeft. De Gorilla gaat echter door tot ze op de grond ligt en blijft liggen. Als zij gewoon op de grond bleef dacht de Gorilla dat ze zich opgaf. Alleen doordat de vrouw alsmaar weg probeerde te rennen ging de gorilla maar door met vechten tot ze uiteindelijk bewusteloos werd/flauw viel en niet meer kon opstaan. Dit op de grond blijven liggen was voor de gorilla een teken dat ze zich gewonnen gaf. Dus hierbij leer je twee dingen. 1. Het is onmogelijk tussen twee verschillende soorten te communiceren. De vrouw wou was onduidelijk voor de gorilla. 2. Mocht je ooit bedrijgt zijn door een Gorilla ga op de grond liggen en blijf. Dan geef je je over. *het kan zijn dat er hier iets afwijkt van de waar gebeurde geschiedenis, ik weet niet alles zo uit m'n hoofd, maar dit maakt zo wel mijn antwoord duidelijk. Toegevoegd na 39 seconden: *Fysiek gesproken dan. Dan heb ik het dus alleen over directe communicatie zoals praten en gebaren maken.

Ja, dat kan inderdaad. De dieren schijnen ons wel degelijk te kunnen verstaan. Maar de meeste mensen verstaan de dieren niet. Sommige mensen kunnen het dier verstaan omdat ze hun gedachten kunnen opvangen en horen. In tekst vertaald. Maar als je heel goed observeert dan kun je ook zien wat een dier wil zeggen of doen. Groetjes.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100