Indonesiers komen uit indonesie, in het algemeen. Molukkers van de molukken, een specifiek deel:

De Molukken (Maluku) is een eilandengroep in het oosten van de Indische Archipel, gelegen tussen (met de klok mee) Celebes, de Filipijnen, Nieuw-Guinea en Timor. De Molukken behoren geografisch tot Melanesië, maar politiek tot Indonesië. De naam "Molukken" is afgeleid uit Jazirat al-Muluk 'Eiland der Koningen', een benaming die Arabische handelaren aan deze eilandengroep hebben gegeven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Een Indo is een afstammeling van een Europeaan en een Indonesiër. Een Molukker heeft (groot)ouders die tot de oorspronkelijke bewoners van de eilandengroep de Molukken behoren. Iets heel anders is een Indiër, een inwoner van India., bron: http://www.doppert.nl/indischvoorbeginners7.htm
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Indische Nederlanders zijn Nederlanders van Indische afkomst.
De term Indo, een afkorting van Indo-Europeaan, wordt steeds vaker als bijnaam gebruikt. Ten tijde van het Nederlandse koloniale bewind in het huidige Indonesië werd de term Indo of Indo-Europeanen gebruikt om de nakomelingen uit relaties tussen blanke mannen en inlandse vrouwen aan te duiden.

De Molukken (Maluku) is een eilandengroep in het oosten van de Indische Archipel, gelegen tussen (met de klok mee) Celebes, de Filipijnen, Nieuw-Guinea en Timor.
Daar komen dus de Molukkers vandaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een molukker is raszuiver (gevaarlijk woord,ik weet het) en een indo is een samen smelting tussen een indonesiër en iemand van het kaukasisch ras.