De reden van dat olie steeds duurder wordt, is dat de makkelijk bereikbare plekken al opgeboord zijn. Nu kost het meer geld en vermogen om de diepere bronnen te bereiken, olie is nog lang niet op! alleen moeten we er dieper naar zoeken.

Als antwoord op je vraag: ondiepe plekken vanaf 100 meter en de diepe oliebronnen zitten vanaf de 1 kilometer of dieper.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De eerste oliebronnen lagen vlak onder de grond. Soms was dat maar 30 meter diep. Nu wordt dat al gauw 1000 meter diep.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
La Brea Tarpits’ in L.A. /V.S. daar komt de teer zelf aan de oppervlakte . Van olie heb ik dat ook al gelezen, maar weet niet meer waar in de V.S.