Kun je jezelf van het ouderlijk gezag ontslaan?

Ik vraag het omdat ik bij buren die veel drinken,de kinderen al één maand niet heb gezien

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat kan heel veel betekenen. Beetje vreemd dat ze dan niet even langs komen of heb je er geen contact mee.
Als mijn buurkinderen (die me regelmatig komen opzoeken en helpen met koken en cacke bakken) op vakantie gaan komen ze me dat wel zeggen.
Ja ik zou het ook vreemd vinden maar heb ook geen info, ben wel heel neiuwsgierig als het om kinderen gaat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee zijn geen directe buren,ken ze oppervlakkig,zoals ik heb gezegd ,ik ga het vragen aan hun directe buren ,vermoedt dat ze naar pleeggezin zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Tnx, misschien volgende keer volgorde veranderen?

Het beste antwoord

Zeg barcaman,vraag ns aan je buren of de kids ziek zyn dat je ze niet ziet. Zeker als ze nog klein zijn! DOEN HE??? Niet werkeloos zitten blyven!!! Oh en t antwoord op je vraag is alleen als vader en moeder gescheiden zijn en kind 12jr is als t kind nt meer naar vader wil word dit middels n procudure geregeld. Vader heeft geen rechten meer alleen plichten nl het betalen van allimentatie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zodra ik het antwoord weet ,vraag ik het ze hebben paarden dan vraag ik of ze brood mogen plus 1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanxxx
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanxxx

Andere antwoorden (8)

Dan zou ik toch maar eens aan de bel trekken!
Dat je zo lang wacht...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 = nml geen antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen min van mij ik moet eerst het antwoord weten,ze kunnen ook bij een pleeg gezin zitten ik weet het niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar hoe je die link legt vind ik wel vaag.
Waarom denk je dat er sprake is van dat die mensen het zelf zelf gedaan zouden hebben en niet de kinderbeschrming?
Een beetje jumping to conclusions denk ik.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee geen antwoord wel een mededeling en een vraag.
Hoe oud zijn deze kinderen?

Toegevoegd na 8 minuten:
Oke. Ik weet niet of je jezelf zomaar uit de ouderlijke macht kunt ontzeggen. Zeker niet als de kinderen zo klein zijn. Wat je wel kunt doen is bellen naar de kinderbescherming en je verhaal doen. Zij kunnen uitzoeken wat er precies aan de hand is. Meld je verhaal anoniem om problemen te voorkomen. Je doet er geen kwaad mee en op die manier wordt het uitgezocht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
-1 = nml geen antwoord!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wordt jij niet moe van jezelf. Ik kan pas antwoord geven als ik weet hoe oud dat kind is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
geen min van mij ik moet eerst het antwoord weten,ze kunnen ook bij een pleeg gezin zitten ik weet het niet 2 en 4 ongeveer zijn geen naaste buren wel indezelfde straat
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen ik word niet moe van mezelf; wel van mensen die een wedervraag stellen onder het knopje "antwoorden" terwijl daar het knopje "reactie" voor is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Juist ........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
pffff. Ik hoop in iedergeval dat de vraagsteller iets heeft aan mijn antwoord. Voor de rest ga ik me bezig houden met andere dingen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Idd nell ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn niet voor niks richtlijnen Nelleke ;-) Overigens vind ik wel dat je een goed advies hebt toegevoegd. Alleen is het jmmr dat het nog steeds niet een precies antwoord op de gestelde vraag is.
Je kunt je kinderen wel ergens anders dumpen zoals een pleeggezin en je voogdij kan worden opgeheven maar officieel blijft het je kind. Zo kunnen kinderen zich ook laten 'scheiden' van hun ouders zodat het wettelijk je ouders niet meer zijn. Maar als je die kinderen niet meer heb gezien zijn die waarschijnlijk overgeplaatst naar een pleeggezin oid.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
nee, eigenlijk niet, je hebt ze "misschien" ongewenst gewild, door onwetendheid....maar toch geloof ik niet dat zomaar "abortus" kunt plegen op je nageslacht
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je eigenlijk?
Houden de buren de kinderen binnenshuis?
Of denk je dat de buren zelf afstand hebben gedaan?
Of denk je dat de buren uit de ouderlijke macht zijn ontzet en dat de kinderen uit huis zijn geplaatst?

Kan allemaal
Als er instanties zijn geweest, bv de school, die hebben geconstateerd dat de ouders veel drinken, kan er best ingegrepen zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik denk dat ze afgenomen zijn,dat vermoed ik ,ga dat niet direct op de man vragen,maar kom er wel achter hoe of wat op zijn tijd die kinderen waren zeer goed in leren,de ouders nogal labiel
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
@Barcelonaman: bij Nelleke zeg je dat de kinderen ongeveer 2 en 4 zijn, maar nu geef je aan dat de kinderen zeer goed zijn in leren??? Hmmmm.........
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gootje die van 4 zeker weten,en die van 2 is ook bij de hand ik bedoel niet leren op school,maar praten,uitdrukken van dingen,onthouden van dingen,bovendien ken ik ze oppervlakkig
Het is mogelijk om je kinderen vrijwillig uit huis te laten plaatsen. De kinderen komen dan meestal in een pleeggezin terecht en er wordt een tijdelijk voogd benoemd . De ouders verliezen dan niet alle zeggenschap, als het na een tijd beter gaat met ouders en/of kinderen kunnen de kinderen weer naar de ouders. Dit is niet altijd het geval, maar het kan dus wel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je kunt jezelfs niet van het ouderlijk gezag ontslaan zolang je minderjarig bent.
Nee je kunt jezelf niet uit de ouderlijke macht ontzeggen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee dat denk ik niet dat je jezelf van het ouderlijk gezag kunt ontslaan.
Als de opvoeding je te zwaar wordt, en je het niet goed meer aankan, kun je ondersteuning krijgen door diverse instanties zoals Mee.
Maar je hebt nu eenmaal je kinderen op de wereld gezet, en dus moet je je verantwoordelijkheid nemen.
Wat in het geval van je buren kan zijn, is dat ze zich gemeld hebben bij zo"n instantie, en dat de kinderen tijdelijk bij een gastoudergezin zitten, om de ouders weer wat lucht te geven.