Uitlachen hoeft echt niet altijd negatief te zijn. Je kunt zelfs om de mensen waar je veel van houdt, lachen als ze iets grappigs, onverwachts en niet terzake doende doen.

Ik zeg dan zelf meestal: sorry, ik lach je niet uit, ik lach je toe!!

Wees niet bang als anderen om je lachen, waarschijnlijk deed je iets raars. Denk even na en lach mee!!

Vond je hetzelf niet raar, dan kom je er gewoon op terug:
Ja, we lachen nu wel, maar .....

Uitlachen om lichamelijke kenmerken, zou ik eerder uitjouwen noemen, En dat is altijd negatief.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Als ze je "uitlachen" vinden ze je niet grappig, maar vinden ze dat een bepaalde actie van jou "echt niet kan"

Als ze "om je lachen" heb je waarschijnlijk iets leuks gezegd, en dat is dan natuurlijk weer wel positief.

Toegevoegd na 58 seconden:
Je kunt ook uitgelachen worden om de kleding die je draagt, om je scheve neus en een heleboel andere zaken.

Ik zou me er vooral niets van aantrekken, als jij je maar goed voelt bij wat je doet is het helemaal prima.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze je uitlachen, vinden ze meestal dat je wat doms doet. Dat kan grappig zijn, maar hoeft niet.
Als ze om je lachen, vinden ze wel grappig!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, eerder dom en onverstandig
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, uitlachen heeft meestal iets gemeens. De mensen die jou uitlachen vinden je dom, of vreemd, of wat dan ook. Uitlachen is nooit aardig bedoeld. Het kan wel zo zijn dat je een keer wordt uitgelachen door vrienden omdat je echt iets oerdoms doet, maar dan blijven het wel vrienden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als ze je uitlachen vinden ze je een zielig of dom figuur. Dat heeft meestal niks met echt zielig of dom zijn te maken, maar die lui hebben een soort stilzwijgende overeenkomst met elkaar dat ze zich op jou gaan afreageren om zichzelf als groepje minder dom en zielig te voelen. Dat schijnt zo te werken voor bepaalde groepen mensen. Laat ze links liggen en trek je eigen plan, want je zult het toch nooit goed doen in hun ogen.
Als ze om je lachen ben je waarschijnlijk gewoon grappig! Maak er niet te veel een show van want dan gaan ze je weer zielig vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als de een de ander uitlacht dan is dit een vorm van bespotten en/of belachelijk maken. Je lacht iemand uit om zijn gebreken (zowel fysiek als mentaal), zijn gewoontes, verkeerde beslissing, gemaakte fout, etc.
Ze vinden je in de verste verte niet grappig. Uitgelachen worden wordt als heel onprettig ervaren en vaak voel je je klein en minderwaardig worden.
Iemand uitlachen zou eigenlijk niet mogen, maar ja....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Uitlachen heeft met "grappig"weinig van doen. Ze lachen je uit,omdat je van de norm afwijkt,door b.v je kleding,je manier van praten of andere dingen die afwijken van wat zij normaal vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Néé, integendeel!
Je bent dan meer of min lachwekkend. Meestal is dat trouwens in de negatieve zin....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
uitlachen wil zeggen dat ze lachen met iets van jou waar je soms niets kan aandoen bv. een scheve neus
als ze je grappig vinden iets dat omdat je bv.iets grappig gezegd hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Iemand uitlachen is nooit positief, wel om iemand lachen of iemand toelachen.
De mensen die je uitlachen voelen zich superieur en beter dan jou.
Het beste kun je daar boven staan, en je daar proberen voor af te sluiten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
alleen onzekere impulsieve mensen lachen me altijd uit,ik denk uit jalouzie trouwens
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoi, er is voor mij een groot verschil tussen, iemand uitlachen....of OM iemand moeten lachen.
Uitlachen is meer, iemand belachelijk maken tegenover een ander of meerderen. Die persoon zal dan niet zoveel met jou hebben, die jou UIT lacht. Maar als je grappige dingen doet of zegt, dan kunnen mensen om je lachen. En doen ze nog steeds aardig tegen je als je even niet grappig bent of doet. Dat zijn de goeien. Ik heb nog nooit in mijn leven, iemand uit gelachen. Kan ik niet. Misschien omdat ik zelf vaak ben uitgelachen om de dingen die ik kon zeggen.. Dat ze me zelfs voor gek hebben verklaard. Let beter op...wie jou uitlacht! Kijk daar eens naar. Dat zijn niet al te leuke mensen om mee om te gaan. Is mijn ervaring. Sterkte en groetjes, Schuimpje.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je wordt uitgelachen als je door de mand valt. Je hebt b.v. iets beweert wat je niet waar blijkt te kunnen maken. Als mensen je uitlachen vinden ze je niet echt grappig, maar de situatie wel.