Waren er ooit kannibalen in Europa?

In tropische oorden waren er kannibalistische stammen..
Kwam dit ook voor in Europa?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Waren er ooit kannibalen in Europa? waren er kannibalistische stammen..
Kwam dit ook voor in Europa? Twee verschillende vragen. Er zijn nog steeds kannibalen in Europa, of er ooit stammen waren met dat gebruik weet ik niet.

Antwoorden (1)

Ja.
Kannibalisme kwam reeds voor bij de prehistorische mens. De skeletresten van neanderthalers die begin 20e eeuw werden gevonden te Krapina in Kroatië vertoonden sporen die hierop wezen: botten bleken opengebroken om aan het beenmerg te kunnen komen. Franse archeologen hebben sporen van kannibalisme gevonden op botten van een prehistorische begraafplaats nabij Herxheim.[1] Ook elders gevonden resten van deze mens tonen aanwijzingen, zoals schedels waarvan de schedelbasis was opengebroken om de hersenen te verwijderen.

Bron: Wikipedia
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
eet smakelijk!