Zit er echt zoveel verschil tussen Mannelijke en Vrouwelijke hersenen? ( kijk vooral even naar het geweldige filmpje)

youtube.com/watch?v=GuMZ73mT5zM

Toegevoegd na 56 seconden:
http://www.youtube.com/watch?v=GuMZ73mT5zM

Toegevoegd na 2 minuten:
De Nothing box?? :)

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

•Vrouwen kunnen zich beter emotioneel uitdrukken (zowel mondeling als schriftelijk) omdat hun hersenhelften beter samenwerken en hun limbisch systeem groter is.
•Vrouwen ruiken beter dan mannen, omdat dit vermogen in het limbisch systeem ligt.
•Vrouwen zijn beter met woorden en kunnen reeksen onsamenhangende woorden beter onthouden.
•Vrouwen zijn beter in het gebruik van een routebeschrijving waar veel herkenbare punten op staan omdat ze hun goede visuele geheugen hiervoor gebruiken, mannen kunnen door hun goede ruimtelijke inzicht beter kaarten lezen.
•Vrouwen zijn in staat om meerdere taken tegelijk uit te voeren omdat hun hersenhelften beter samenwerken.
•Vrouwen zijn beter in het herkennen van gezichten.
•Vrouwen kunnen sneller zien of twee afbeeldingen hetzelfde zijn.
•Vrouwen hebben meestal een betere fijne motoriek.
•Vrouwen gebruiken hun hersenen efficienter dan mannen, mannen compenseren dit met grotere hersenen.
•Vrouwen hebben een breder blikveld terwijl mannen een verder blikveld hebben, ook kunnen mannen zich beter op één doel concentreren.
•Vrouwen kunnen beter onsamenhangende informatie opslaan terwijl mannen beter zijn in het opslaan van geordend informatie.
•Mannen zijn minder gevoelig voor depressies omdat ze zich minder bewust van hun emoties zijn.
•Mannen hebben een beter ruimtelijk inzicht en kunnen objecten beter visualiseren.
•Mannen kunnen beter complexe technische problemen oplossen.
•Mannen zijn bij problemen meer op actie gericht terwijl vrouwen meer op communicatie gericht zijn.
•Mannen hebben meer verbindingen tussen de hersencellen dan vrouwen waardoor de informatie overdracht tussen de cellen sneller verloopt waardoor ze beter complexere problemen kunnen oplossen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja dat is een enorm verschil...

Waarom snappen die hersenen elkaar niet?

Mannen komen van Mars en Vrouwen van Venus, John Gray... Tuurlijk is dat niet waar, maar toch zegt die man in zijn mega-bestseller iets wat iedereen moet weten...

Mannenhersenen snappen vrouwenhersenen niet en andersom...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Alle emancipatie en feminisme ten spijt : ja, mannenhersenen werken anders dan vrouwenhersenen. Ze zijn wel even intelligent, maar op (voor grote groepen, want individuele verschillen kunnen veel kleiner zijn) op verschillende vlakken.

Mannen zijn met namelijk sterker op gebieden die een abstract of ruimtelijk denkniveau vergen, vrouwen zijn sterker in gebieden die te maken hebben met taal en communicatie. Ook kunnen vrouwen beter kleurnuances onderscheiden (of hebben daar gewoon meer namen voor, dat kan ook natuurlijk), en zo zijn er nog wel wat verschilletjes aan te wijzen die hier te ver voeren.

In de regel zijn er in het vrouwelijk brein meer verbindingen tussen de beide hersenhelften, waar bij mannen separate delen in de verschillende hersenhelften beter ontwikkeld zijn.

In plaats van te proberen vrouwen als volledig gelíjk te zien aan mannen, leggen feministes vandaag de dag er meer in vrouwen en hun eigen sterke punten meer te benadrukken en als gelijkwáárdig profileren. Niks mis mee. Wel is men - groot nadeel - in onze gefeminiceerde samenleving steeds meer in principe 'extreem' of (nog) ongenuanceerde mannelijke hersen-eigenschappen gaan zien als afwijking / ziektebeeld, met alle gevolgen voor dien voor jongetjes in het onderwijs, maar da's een heel andere discussie. Maar verschillen doen ze zeker. Mannelijke vrouwen en vrouwelijke mannen -want die zijn er, als variaties op het gemiddelde - kun je derhalve ook buiten met het blote oog op hersenscans aanwijzen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze verschillen absoluut, dat is uit een heleboel objectieve wetenschappelijke onderzoeken wel gebleken en verder kun je dat in de praktijk dagelijks ervaren.
Maar ik denk dat er helemaal niets mis mee is.
Daar waar de ene sekse ergens minder goed is wordt het weer door de ander aangevuld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja enorm verschillend. En toch horen we bij elkaar. Als we het goed doen zijn we een enorme aanvulling en zo is het denk ik bedoeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou, de hersenen zien er in ieder geval hetzelfde uit, maar hoe het werkt en ermee omgegaan wordt is inderdaad heeeeeel verschillend.

Ik ken de inhoud van het filmpje en inderdaad, zeer amusant, maar ook zo waar. Ik zit de laatste tijd, meer dan anders, in the Nothing box. Heeeeeeerlijk!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Misschien in een volgend leven?