Wat is het nut van deze site?

Ik meen het serieus. Wat is het nut van goeievraag.nl? Wil je zoveel mogelijk mensen proberen te overtuigen van je eigen kennis? Of wil je daadwerkelijk nieuwe informatie verkrijgen? Is het niet gewoon een vorm van tijdverdrijf?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Ik zet mijn vraagtekens bij de bewering dat deze site zal bijdragen aan het verhogen van het kennisniveau. Misschien zal het een enkeling aanzetten tot het verdiepen en/of verbreden van zijn kennis. Maar ik denk niet dat hier fantastische nieuwe ontdekkingen zullen worden gedaan.

Wat ik wel mooi vind van deze site is dat het discussie aanzwengelt. Mensen praten veel te weinig met elkaar. Een beetje discussie kan nooit kwaad.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (11)

Bereik heel Nederland. Stel je vraag online op Goeie Vraag en alle andere gebruikers kunnen meteen antwoord geven. Je vraag wordt bovendien speciaal onder de aandacht gebracht bij mensen waarvan wij denken dat zij het antwoord weten.

Edit - voor mij is het een bron van informatie :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het is in eerste instantie een bron van informatie; alleen wel in een speels jasje. Ik denk dat het op den duur de bedoeling is om een kennisdatabank aan te leggen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
In het dagelijkse leven kom je dingen tegen wat je graag met andere wil delen, wat is hun ervaring, wat is hun denkbeeld, wat is hun oplossing. Misschien kun je er wat mee. Misschien ook niet. Het is niet voor de fun of tijdverdrijf.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het nut is voor iedereen anders.
De eigenaar van de site zal er aan willen verdienen. Voor iemand die zich verveelt kan het tijdsverdrijf zijn. Iemand zit echt met een concrete vraag of loopt al jaren rond met een levensvraag. En er is natuurlijk het spelelement van puntjes verdienen :-)
Voor mij persoonlijk verschilt het nut per vraag. Het bedenken van orginele antwoorden vind ik ook een leuke bezigheid.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
correctie er zijn op dit moment nog geen advertenties er wordt niet aan verdiend!
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
dat beweer ik ook niet. Ik beweer dat de eigenaar aan WIL verdienen.
De tijd zal leren wat het echte nut is. Google heeft deze site al gevonden, zag ik. De site is opgezet door Ilse Media, maar ik heb nog niet kunnen ontdekken wat hun beweegredenen zijn geweest.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Zodat je vragen als deze kunt stellen ...
Maar even zonder gekheid: het delen en vergaren van kennis is een natuurlijk gegeven en is nodig om te overleven. Wie niet vraagt, zal nooit weten ...

Zo delen matriarchen in een olifantenkudde hun opgedane kennis met de jongeren over waar de beste water- en voedselbronnen zijn te vinden.
En wij mensen kunnen ook niet vooruit zonder het delen en vergaren van kennis. Daarnaast is het ook iets om de sociale cohesie te versterken - kijk maar in diverse culturen naar de belangrijkheid van oudere mensen, vanwege de door hun opgedane kennis.

En stel je toch voor dat wij nog zouden denken dat de aarde plat is? Aan de andere kant, want je niet weet, mis je ook niet.
Kennis is dus eveneens betrekkelijk. Niemand heeft de wijsheid in pacht. Ook 'Oma Olifant' kan stuiten op een waterbron die inmiddels uitgedroogd is ...
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
iedereen heeft wel een vraag waar ' ie al een antwoord op heeft willen hebben, die kun je hier kwijt. Doel: het delen van kennis over de meest uiteenlopende onderwerpen
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Doel is het verhogen van het algemeen kennis niveau en een platform opzetten waar je de meest uiteenlopende vragen kan stellen waar het antwoord niet meteen op wikipedia O.I.D te vinden is.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Alleen voor het nuttigheidsprincipe moet je het niet doen. Dan ben je beter af bij een combinatie van bibliotheek zoekwerk en wikipedia. De combinatie van grappige, ernstige , filosofische en ludieke antwoorden en het puntensysteem (wat zijn we toch grote kinderen) maakt dat de site wel de moeite is .
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Het nut van deze site is kennis delen. Door vragen te stellen kun je hulp vragen bij een probleem; je kennis vergroten; er achter komen hoe andere mensen over iets denken; etc.
Door de vragen te beantwoorden, kun je mensen raad geven; je kunt ze gebruik laten maken van jouw deskundigheid; je kunt je mening geven over iets; etc.
Er is een beloningssysteem aan verbonden in de vorm van punten om de gebruikers te stimuleren om echt goede antwoorden te geven en uiteraard ook goede vragen te stellen.
Natuurlijk is het ook een vorm van tijdverdrijf, maar wel een tijdverdrijf dat geen vlieg kwaad doet en dat ook nog nuttig kan zijn.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik hecht zelf niet al te veel waarden aan de antwoorden op deze site. Het is voor mij een leuke bezigheid en af en toe krijg je antwoorden waar je wel wat mee kan.