Is het mogelijk wakker te worden en ineens een ander accent te hebben of taal te spreken door een ziekte?

Wel meer van gehoord, en dit gevonden...

http://abcnews.go.com/GMA/story?id=6241218

Hoe kan dit?

En kan het ook dat je ineens een andere taal spreekt?

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/18666/Tsjechische_speedwayracer_spreekt_perfect_Engels_na_crash.html

Of is dit onzin?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.3K

Het beste antwoord

Ja dat bestaat.En nog veel straffer dan dat, oorzaak: neurologische afwijkingen.Oliver Sachs heeft daar veel over geschreven.Bijvb: De man die zijn vrouw voor een hoed hield.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1

Andere antwoorden (3)

Ja, als je wakker wordt na een herseninfarct, spreek je wartaal, weet ik uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja... ik weet wel dat je inderdaad erg verward kunt spreken na een hersenbeschadiging, maar ik geloof eerlijk gezegt niet dat je plotseling een vreemde taal spreekt (uit een ander land) zonder dat je daar ooit bent geweest of voor hebt gestudeerd (zoals uit de link)

Er zijn mensen die geloven dat bepaalde psychoses of 'bezetenheid' er toe kan leiden dat je met andere talen spreekt... mijn ervaring is dat dit geen buitenlandse talen zijn maar meer verward taalgebruik of een zelfverzonden taal/gebrabbel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
I'm sorry, can you please explain this question in English?