Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hebben VVD's gemiddeld een lager of hoger IQ dan GL'ers?

Hebben VVD-stemmers gemiddeld een lager of hoger IQ dan GL-stemmers?
Is dat ooit onderzocht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.5K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gezien je vraag stem jij w.s. GL.......
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zie mijn vorige vragen ;).

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik denk niet dat het heel wetenschappelijk is, maar dit leek me toch wel interessant:

Politieke voorkeur (significante verschillen)
Links 110
Links van het midden 104
Midden 104
Rechts van het midden 107
Rechts 108

Anders/weet niet/nvt 99

Niet zozeer een bepaalde politieke voorkeur alswel het hebben van een politieke voorkeur correleert met een hoger IQ. Of je nu rechts of links stemt, het hebben van een uitgesproken mening levert een duidelijk hoger IQ dan een stem in het midden of het niet hebben van een mening (nog lager).
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

het lijkt me sterk dat dit ooit onderzocht is, zie het maatschappelijk nut er namelijk niet van in
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
het zou kunnen, maar het hoeft zeker niet.
evenals de ongelovige die humaner of zelfs religieuzer kan zijn dan de ongelovige.
het ligt eraan hoe de mens(en) in het leven staan, wart hebben ze meegemaakt? hoe staat het met hun E.Q.
ofwel emotionele intelligentie? veel dingen tellen mee.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk niet dat het ooit onderzocht is. Ik weet ook niet of het relevant is. Het zou kunnen leiden tot kortzichtige aannames dat mensen die rechts stemmen slimmer of dommer zijn dan mensen die links stemmen. En dan nog zegt het IQ ook niet alles over intelligentie, omdat het IQ daar niet altijd een goede graadmeter voor is.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding