Hoe kan het dat je vaak minder objectief kan redeneren als je in een bepaalde situatie persoonlijk bent betrokken?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K

Antwoorden (3)

Omdat je dan je gevoel laat meespelen in een beslissing. Natuurlijk is dat niet per definitie verkeerd, maar als je objectief ergens over wilt oordelen of objectief wilt redeneren, zul je naar feiten moeten kijken en niet naar gevoelens.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Helemaal mee eens, doordat je dan vaak vanuit je emoties dingen gaat bekijken verlies je je objectiviteit, +
omdat je er persoonlijk bij betrokken bent, zoals je zelf het antwoord al geeft (!)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat je emotioneel erbij betrokken bent, zorgt dat er een gekleurde bril wordt opgezet. Hoe groter de afstand naar de aanleiding, hoe makkelijker de objectiviteit wordt.