wie heeft de videoband uitgevonden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Welke exact? 8mm, VHS, betamax, V2000? Of de eerste videorol in het algemeen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mnr. Videoband (:
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar tegenwoordig is het meer MrVideoFormaat.

Antwoorden (4)

Van wiki:

The electronics division of entertainer Bing Crosby's production company, Bing Crosby Entreprises (BCE), gave the world's first demonstration of a videotape recording in Los Angeles on November 11, 1951. Developed by John T. Mullin and Wayne R. Johnson

John T. Mullin en Wayne R. Johnson gebruikten een audiotape systeem om een zeer zwak beeld te beeld te projecteren later hebben ze dat systeem verbeterd met een veel beter resultaat.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gvrox
12 jaar geleden
+1 voor het uitgebreide antwoord
Dat was Victor Henry Steward.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LOL, leuk gevonden :P
Dat was het bedrijf Philips, het Natuurkundig Laboratorium in Waarle(bij Eindhoven). Eigenlijk vond de "uitvinding" eerder plaats nl. bij de ontwikkeling van het cassette bandje, je weet wel voor in de walkman, autoradio etc. Ook door Philips ontwikkeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De videoband is uitgevonden door Philips.
De eerste videorecorders zagen er ook uit als een bandrecorder met twee separate spoelen.

Toegevoegd na 1 minuut:
In een eerder antwoord werd gesproken over de Ampex band.
Dit was echter een heel ander systeem dan de videoband.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In hoeverre is Ampex geen videoband systeem? http://nl.wikipedia.org/wiki/Videoband In dit stukje wordt Ampex ook gewoon vermeld.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De Ampex band wordt niet gezien als videoband systeem.
De info op wikipedia klopt eenvoudigweg niet.
Ampex is de vóórloper van de videoband maar absoluut geen videobandsysteem.