wie heeft de videoband uitgevonden?

Weet jij het antwoord?

/2500

Volgens mij is dat gebeurt door JVC als ik mij niet vergis..

Van wiki: The electronics division of entertainer Bing Crosby's production company, Bing Crosby Entreprises (BCE), gave the world's first demonstration of a videotape recording in Los Angeles on November 11, 1951. Developed by John T. Mullin and Wayne R. Johnson John T. Mullin en Wayne R. Johnson gebruikten een audiotape systeem om een zeer zwak beeld te beeld te projecteren later hebben ze dat systeem verbeterd met een veel beter resultaat.

Bronnen:
http://en.wikipedia.org/wiki/Videotape#Ear...

Dat was Victor Henry Steward.

Bronnen:
en.wikipedia.org/videoband

Dat was het bedrijf Philips, het Natuurkundig Laboratorium in Waarle(bij Eindhoven). Eigenlijk vond de "uitvinding" eerder plaats nl. bij de ontwikkeling van het cassette bandje, je weet wel voor in de walkman, autoradio etc. Ook door Philips ontwikkeld.

De videoband is uitgevonden door Philips. De eerste videorecorders zagen er ook uit als een bandrecorder met twee separate spoelen. Toegevoegd na 1 minuut: In een eerder antwoord werd gesproken over de Ampex band. Dit was echter een heel ander systeem dan de videoband.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100