Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Bestaat er zoiets al een boze oog?

Ik ben iemand die pas iets verteld wanneer ik iets heb behaald bijv. Omdat ik anders bang ben dat andere mensen mij gaan misgunnen en het dan uitkomt? bestaat er wel zoiets? ( of is het maar net wat je geloofd?)

Toegevoegd na 10 minuten:
Ik weet niet of het officiele woord boze oog is? Maar hier in mijn omgeving noemen we het zo. Wat ik bedoel is : stel je verteld iemand verteld dat je volgende week een sollicitatiegesprek waar je netto €5.000 .- gaat verdienen. Maar deze persoon je het niet gunt .*Wat ik dus boze oog noem*. Kan het dan zo zijn wanneer je het zo iemand verteld het ook echt mis gaat?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.3K
Ritsuka
12 jaar geleden
Ik snap er niks van

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je geeft zelf al het antwoord,
het boze oog net als voodoo,als je erin gelooft heeft het invloed op je.als je er niet in geloofd,ben je een vrij mens.
(Lees meer...)
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
sdf

Andere antwoorden (1)

Persoonlijk geloof ik hier niet in, maar mijn turkse collega's dragen gekregen sieraden met boze ogen en geloven er heilig in! Ik denk dat iemand van buitenaf het negatieve niet met boze gedachten kan beïnvloeden. Wel kan het dat je door je eigen negatieve gedachten, moeite hebben met iets ten uitvoer brengen.......
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding