Waarom altijd bovenaan of onderaan? Zie uitleg

Als ik een dvd zoek die opgestapeld is, vind ik de dvd waar ik naar zoek altijd onderaan als ik van boven begin te zoeken en bovenaan als ik onderin begin?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Probeer eens in het midden te beginnen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En welke kant moet hij dan op? Naar beneden werken of naar boven? ;-)
Als hij vanuit het midden naar beneden zoekt, en de DVD ligt helemaal bovenop, dan schiet hij daar niks mee op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee gewoon eentje naar boven en dan eentje naar beneden, dan weer eentje omhoog en daarna weer eentje naar beneden.
Als ie dan toch aan één kant aan het einde lag weet je dat je toch niet in het midden had moeten beginnen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jaja, jij bent me een mooie! ;-)
En als hij onderaan begint, en hij ligt bovenaan, weet hij dat hij toch niet onderaan had moeten beginnen.
Haha!

Antwoorden (3)

Natuurlijk geloof ik je graag, maar het zal net zo vaak gebeuren dat je een DVD zoekt, en 'm heel snel vindt.

Ons geheugen is wat beter in dingen onthouden die niet goed gaan, dan dingen die feilloos verlopen. Als het wel goed gaat, en je dus de goed kant op zoekt, dan onthoud je dat niet. Als het wel gebeurt, dat je verkeerde kant op zit te zoeken, geeft dat irritatie, en herinner je je direct ook weer, dat je dat al eens vaker is overkomen. Zo LIJKT het alleen maar, of dat altijd gebeurt.

Als je DVD-verzameling een complete chaos is, d.w.z. alles ligt volledig doorelkaar, dan heb je precies zoveel kans om je DVD snel te vinden, als je onderaan, in het midden of bovenaan begint.

Koop een rekje, of een of ander opbergsysteem. Als je b.v. spelletjes, software, films en muziek apart bewaart ben je in ieder geval 4 keer zo snel klaar met zoeken. En nog beter is natuurlijk je DVD's te nummeren en er een lijstje van te bewaren op je computer. Als je dan je stapel DVD's op volgorde legt, hoef je gegarandeerd nooit meer te zoeken. ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Amen!! :-)
Ik heb dat idee ook wel eens. Ik denk echter wel dat het toeval is.

Leg je ze in het vervolg op alfabet, dan weet je waar hij ongeveer moet liggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij is dit zo'n typisch voorbeeld van Murphy's law in de praktijk. de wet van Murphy is een wettenreeks die je leven mede bepaalt en waar je niets tegen kunt beginnen, de basis van die wetten is: Anything that can go wrong will go wrong.

Bijvoorbeeld: De vermiste sok vind je pas weer terug als je de overgebleven sok hebt weggegooid.
Of: Als je twee dingen zoekt is het erg waarschijnlijk dat je juist die belangrijkste van die twee als laatste zult vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
de wet van murphy, daar dacht ik ook meteen aan! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat je geen tien minnen kan geven
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jammer dat sommige mensen hun wens om 10 minnen te geven niet toelichten. Niks mis met dit antwoord toch? Ik dacht er ook aan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Murphy's law is geen wet, uitvoerig onderzocht en afgedaan als totale onzin.