In de ochtend, omdat de rest van de dag de zwaartekracht ons inelkaar drukt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

In de morgen, als je fris wakker wordt en de problemen van de dag nog niet zwaar op je schouders rusten :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In de ochtend.
Gedurende de dag zal de zwaartekracht je in elkaar drukken. Als je dan 's avonds in bed ligt verspreid je inhoud zich weer over je gehele lengte, zodat je weer zo lang wordt als de afgelopen ochtend.
Deze afmetingen zijn minimaal, maar wel aanwezig.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik denk middag, want als je in de ochtend een ring aandoet die losjes zit. Zit die als het middag is heel strak om je vinger heen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het antwoord is, dat de intervebrale schijven die in je ruggegraat zitten voor een groot deel uit water bestaan.
Deze schijven zitten tussen je wervels (vertabrea).
Ze worden in elkaar gedrukt als we staan en lopen, puur door je lichaamsgewicht. Als je gaat slapen is de druk eraf en zetten de schijven weer uit. Het effect is heel klein, maar wel een feit.
Plaatje bij antwoord