Hoe oud is iemand die ongeveer 100 jaar geleden geboren is in het schrikkeljaar op 29 februari?

En hoe zit het met de pensioenberekening?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Iemand die één dag na 28 februari geboren is, is de rest van zijn leven één dag na 28 februari jarig. Dat is ook het uitgangspunt voor de berekening van pensioen en andere leeftijdsgerelateerde zaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Kan je daar een nederlandse bron van geven?
Ik dacht dat de ingangsdatum van de AOW de eerste van de maand waarin is, dus ik ben benieuwd
of er nu wel of geen AOW uitkering is in februari.

Andere antwoorden (2)

Iemand die 100 jaar geleden geboren is, is nu 100 jaar en heeft vanaf zijn/haar 65ste recht op pensioenuitkering, er van uitgaande dat deze persoon zijn/haar hele leven in NL heeft gewoont.

Toegevoegd na 47 seconden:
Schrikkeljaar heeft hier geen enkele invloed op.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ronron1212
13 jaar geleden
Heeft recht op AOW. Pensioen is geen recht hiervoor moet premie betaald zijn en dat heeft nog lang niet iedereen
Ongeveer 100 jaar dus.

Pensioen: vanaf zijn haar 65e afhankelijk van of hij/zij ooit gewerkt heeft.