Waarom zijn er in een televisieprogramma als 'Memories' alleen vrouwen die een vroeger vriendje willen ontmoeten?

Waarom geen mannen,die een vroegere lover weer willen ontmoeten?
De vraag heb ik onder psychologie geplaatst,omdat ik benieuwd ben hoe vrouwen en mannen hierin verschillen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

In tegenstelling tot Sterrenhemel voel ik mij ook verbonden met mensen die ik soms heel lang niet zie of gezien heb.
Tref ik dan deze "zoekgeraakte" vrienden dan ben ik heel blij dat ik ze nog heb (van weer hebben is dan eigenlijk geen sprake, omdat de mentale band niet verbroken was)
Dat er procentueel meer vrouwen eerlijker voor hun gevoelens uitkomen , wil echter niet zeggen dat mannen die gevoelens niet hebben, we (ik ben een man dus) stappen misschien wat gemakkelijker over gevoelens heen.
Toen ik 50 werd, hadden mijn zoons met heel veel zoekwerk oude vrienden opgespoord die ik lange tijd niet meer gezien had.
Ze hadden me GEEN GROTER plezier kunnen doen.
Dan zie je ook dat in sommige situaties de tijd stil staat/ tijd geen vat heeft op mentale banden.
Dus denk ik dat in beleven van het gevoel mannen en vrouwen niet zoveel verschillen, vrouwen hebben alleen meer "balls "om er eerlijk voor uit te komen.
In mijn optiek zijn vrouwen daarom in Memories zo sterk vertegenwoordigd.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De vrouwen zijn inderdaad in de meerderheid, maar het zijn niet uitsluitend vrouwen die een oude liefde willen ontmoeten. Zo was er in de laatste Tour d'Amour van dit seizoen een man die zijn oude jeugdliefde zocht en na jaren weer ontmoette. En ik heb in het verleden wel vaker afleveringen van Memories gezien waarin een man een vriendin van vroeger wilde terugzien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik vermoed dat de voormalige lovers een stuk minder emotioneel in het verleden leven, dan de getoonde dames. Persoonlijk zie ik er ook geen verrijking in om een doodgewaande ex(en) tegen te komen met een tv programma. Diegene waar ik nog contact mee heb, zijn mijn vrienden. De rest die ik niet meer zie, hebben afgedaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vrouwen zijn over het algemeen gevoeliger en spiritueler. Een vrouw kan eerder last krijgen van onverwerkte verleden zoals met een vriendje. Misschien hebben zij eerder een gevoel dat zij een schuld dragen en ze die willen aflossen bij diegene.